TAKVA SECDELERİNİN MÜTEVAZI MESCİDLERİNDEN ŞEKLÎ SECDELERİN GÖSTERİŞLİ CAMİLERİNE
(05 ile 25 Haziran 2021 döneminde yazıldı)
Yeryüzü ve hayatın bütünü, Müslim için Rabbe secde yeridir
Secde ise, her hayat alanında O’na itaatin temsilidir
“Yaratmak da emretmek de Allah’a ait”, O, her varlığa emreder
Ve her yarattığından, emrine uyarak secde etmesini ister
“Gökte ve yerde varlıklar, Allah’ı hamd ile tesbih ve secde eder”
“O, ne emretmişse yaparlar, budur onlara takdir edilen kader”
“Evrendeki varlıklar gibi, fıtrat da yalnız Allah’a secde eder”
Rabbimiz, insana da, vahyine itaat ile secdeyi emreder
Secdeyle işlev görür, gökler, yer, güneş, ay, yıldızlar, dağlar, denizler
Trilyonlarca hücremiz de secde edip, ilâhî yasayı izler
İnsan hariç tüm varlıklar, “tav’an ve kerhen tek Allah’a secde eder”
Bu sebeple, evrende muhteşem bir düzen, ahenk ve barış hükmeder
İradeli insan, başka ilah da edinip isyan eder Allah’a
Haksızlık, zulüm ve fesad oluşur, secde edince birçok ilaha
Ey insan! Görsene “evren ve fıtrattaki, ahenkli düzen ve rahmeti”
Sen de “secde edenlerden ol ve ölüme kadar sürdür bu ibadeti”
Kur’an, “her secde yerinde yüzünü Rabbe çevir ve adil ol” diyor
“Dini Allah’a has kılıp, yalnız O’na kulluk yapmayı” emrediyor
Allah’ın hükmü şudur; “onlara ne oluyor, neden etmezler iman?”
Ve “neden secde etmezler, emrimi hâvî Kur’an okunduğu zaman?”
Allah, “kendisine Kur’an okunduğunda secde etmeyene kâfir” der
“İman edip salih amel işleyene de, kesintisiz ecir” vadeder
Kur’an’da, “emrimden bir şeriat gönderdim, ona uyun” hükmü var
Şeriata uygun “amel” ve “secde”yle, “ibadet edin” rüknü var
Vahye uyup sâlih amelle secde etmek, gereğidir İslam’ın
Bu, hayatı Allah’a secde ettirmek ve ön şartıdır imanın
“Güzel söz” tevhid ve takva secdeli “salih amel” yükselir Allah’a
Namaz secdesi yerde çürür, hayat secde ederse başka ilaha
Secde, her hayat alanında Allah’a itaat ve teslimiyettir
Hayatın tümünü Allah’a secde ettirmek, İslamiyet’tir
Rükûyla boyun eğilir, secdeyle itaat edilir Rabbimize
Hayatı Allah’a rükû ve secde ettirmek, farzdır üzerimize
Müslim, tüm hayatta “Rabbin rızasını arar, rükû ve secdeyle”
Yalnız Allah’a kulluk yaparak, hayatını boyar O’nun rengiyle
İnsanın hayatı, dışa yansıyıp tanınmayı sağlayan yüzüdür
Müslim kimliğini tezahür ettiren, bu “yüzdeki secde izi”dir
Hayatlar, Allah’ın hükmüne secde ile inşa olur, arınır
Müslim şahsiyet ise, hayatındaki “secde izi”nden tanınır
Ömrünün tüm alanlarında, Allah’a itaat eden her Müslim’in
Hayatındaki “secde izi”, tanınmasını sağlar, bu kimliğinin
Rasûlullah bildirdi ki; “yeryüzü mescid kılındı” mü’minlere
Allah’a kulluk bilinciyle, hayatı secde olan muhsinlere
Tüm hayat secde alanı, yeryüzü mescid kılındı Müslim olana
Ne mutlu, hayatını secde ettirip, dini Allah’a has kılana
Müslim, hayatını Allah’a rükû ve secde ettirip ibadet kılar
Böylece, Rabbin rızasını kazanmayı ve kurtuluşu umar
Camide secde edip, hayatı secde ettirmeden, Müslim olunmaz
Hayatında “secde izi” görünmeyense, mü’min olarak tanınmaz
Tüm evrenle birlikte, her hayat alanında secde gerek Allah’a
Secde kulluktur, ilahi emre uyarak sarılalım Hablullah’a
Namazdaki rükû-secde, hayatın rükû-secdesini temsil eder
Hayatı rükû-secde eden kişi için, bu temsil anlam kesbeder
Namazdaki rükû-secdeler, bu bilinçle gerçekleşirse eğer
Ancak o namaz, “kötülükten alıkoyup iyiliğe sevk eder”
Kur’an hükmü, bireysel, toplumsal, kamusal alanları da kuşatır
Secde, sosyal, ekonomik, hukuki hayatı, vahye uygun yaşatır
Siyaset, ticaret, ahlâk da secde etmeli, Yüce Yaratan’a
Yoksa, haksızlık, sömürü, fesad oluşur, zulmedilir insana
Bütün hayat alanlarında, aynı kıbleye dönerek, edilir secde
Secde hayatı kuşatınca, kalpler mutmain olur, ulaşır vecde
Takva secdesiyle, hayat ibadet oldu, tevhidî ümmet dirildi
Camiye hapsolunca, hayat yozlaştı, vahdet ve ümmet yitirildi
Secdenin hayatı kuşattığı dönemde, mütevazıydı mescidler
Kur’an hayatın bütününe hükmeder, fırsat bulamazdı müfsidler
Tersi oldu, secde hayattan camiye çekilip içi boşaldı
Fesad hayatı kuşatıp yozlaştırdı, isyan ve tuğyan çoğaldı
Hayat Allah’a secde etmeyince, başka ilahlara da tapıldı
O camiye hapsedildi, hevaya ve tağuta kulluk yapıldı
Hayatı secde etmeyen; lüks camide, şeklî secdeyle aldandı
Hayat secdesini terk ettiği halde, kendini Müslüman sandı
Takva üzere mescidler yok oldu, gösterişli camiler çoğaldı
Statüko sahiplerini meşrulaştırıp, Allah’tan uzak kaldı
Saltanat sürecinde, statüko dini geçti, tevhid dini yerine
Kitleler, gösterişli camilere aldanıp, secde etti emrine
Takva üzere mescid, eğitim, arınma ve inşa merkeziydi
Gösterişli cami, bu işlevini yitirmiş bir sanat eseriydi
Mescid mütevazıyken, imânı ve insanı inşa işlevi gördü
Saltanatta, bu inşa ihmal edildi ve lüks cami inşası sürdü
Rükû ve secdeler, camiye çekildikçe, hayattan ve toplumdan
Yozlaşmayı örten gösterişli camiler, uzak düştü İslam’dan
Bugünse, secde camide mahkûm, laik devlet sanki gardiyan
Tüm toplumu ve hayatı kuşattı, günahlar ve Allah’a isyan
Secde hayatı bırakınca, oluşan boşluğu doldurdu günahlar
Vahye uymayan hayatta zulümler arttı, semâyı inletti ‘ah’lar
Daha büyük, görkemli camiler gerek, bu zevâli örtmek için
Toplumu “Allah ile aldatarak”, sürü misâli gütmek için
Secde hayatı kuşattığında, mütevazı mescidlerimiz vardı
Hayatı bırakıp mescide sığındı, lüks camiler ümmeti sardı
Yoksullar varken, altınlı çini ve seramikle camiler süslendi
Kapitalist büyük sermayedar bile, cami inşaya heveslendi
Ey sermayedar! İşçi sömürüsü ve haksız kazanç, camiyle örtülmez
Piyasa ilahına secdeyle, cami de yapsan, ukbâda yüzün gülmez
Şeklî secdenin lüks camileri, çok pahalı ziynetlerle dolu
Ümmetin yarısı aç yatarken, büyük masraf ve israfla defolu
Allah’ın isminin anıldığı küçük mescid, değerli ve yücedir
Başka adların anıldığı lüks, büyük cami, önemsiz ve cücedir
Kâbe, kıblemiz, Allah’ın beyti ve mukaddes mescidimiz
Yapısı mütevazı, son derece sade ve vakur, o bizim izzetimiz
Görürsün duvarlarındaki, düzgün dahi olmayan sade taşları
Ona, mü’minler hayranlıkla bakar ve huşuyla akar gözyaşları
Lüks ve ihtişamdan çok uzak, sadeliği yüceltiyor bu beyti
Onu değerli ve mübarek kılansa, Allah’ın hükmü, daveti
Rasûlün mescidi de aynı sadelikte, alelade dört duvarla örüldü
Güneşten ve yağmurdan koruması için, hurma dallarıyla örtüldü
Takva üzere inşa edilen mescidler, sade, vakur ve saygındı
O zaman yeryüzü mescid bilinir, secdeler tüm hayata yaygındı
Sonra içi boş şekil ve söz oldu, camide secde, minarede tevhid
Fıtratlar kirlendi, imana şirk bulaştı ve bozuldu Allah’la ahid
Mescidler yine mütevazı olsun, secdeler yeryüzüne yayılsın
Kur’an’la birlikte dünyayı kuşatıp, hayatı ibadet kılsın
Toplumda suç oranı arttıkça, hapishaneler artar ve büyür
Secdeler hayattan çekildikçe, camilerde gösteriş alıp yürür
Secdeyi hayattan çıkarıp camiye hasreden, herkese zulmeder
Kur’an’ı camide telaffuz edip, hayata hevasıyla hükmeder
Büyük görkemli camiler yaparak, secdeyi oraya hapsetmeyin
Secdenin hayata yayılmasını önleyip, Kur’an’ı ketmetmeyin
Bugün, secde camide mahpus, tevhid de minarede mahzun ve garip
Hayat secdeden mahrum, ibadet forma mahkûm, günah azgın ve gâlip
Büyük, lüks, gösterişli camiler, güzel kılmaz İslam’ın imajını
Hayat ve ahlâktaki “secde izi”yse, tesirli kılar mesajını
Çok masraflı görkemli camiler, bir nevi güç göstermeyi simgeler
Hâlbuki İslâm, takva, tevazu, merhamettir, gönül fethini diler
Lüks camiler, sultanların namı, takva mescidi, izzetimiz bizim
Secdemiz, vahiyle hayatı diriltsin, yeryüzü mescidimiz bizim
Allah’a, Rasûlüne itaatle, secdeyi tüm hayata yayalım
Hamâsete, lüks camiye aldanmadan, yeryüzünü mescid kılalım
Bu sorumluluğu idrak edip, hayata hâkim kılalım ki secdeyi
İnşaAllah hak ederiz, “kullarım” hitabıyla verilen “müjde”yi
Mehmet PAMAK