Üye Ol  -  Şifremi Unuttum?
Facebook
 
 
> Halimizi Sorgulamak – 7...

> Pamak: Halimizi Sorgulamak – 6...

> Pamak: Şu Hâlimize Bakın, Hâlâ Rabbimize Sığınıp Tevbe Etmeyecek ...

> Şu Hâlimize Bakın, Hâlâ Rabbimize Sığınıp Tevbe Etmeyecek miyiz? ...

> Hesap Gününde Yaşanan Kahredici Pişmanlığa Karşı Tedbir Alalım...

   
En Çok Okunanlar
 
EN ÇOK OKUNAN HABERLER
Kürt Forumu’nda İkinci Oturum Sona Erdi / Tarih: 25-07-2010
Masum Yokuş´un oturum başkanlığını yaptığı forumun "Kürt Sorununa Aktüel Bakış" konulu ikinci oturumunda; Av. Şeyhmus Ülek, yazar Sabiha Ünlü, Özgür-Eğitim-Sen Tokat Şubesi temsilcisi ve Tasfiye Dergisi editörü Ahmet Örs, Mazlumder Van Şubesi´nden Fuad Değer, Özgür-Der Diyarbakır Şubesi Yön. Kur. Başkanı Serdar Bülent Yılmaz, edebiyatçı-yazar Yıldız Ramazanoğlu, Özgür-Der Genel Başkanı ve Haksöz Dergisi editörü Rıdvan Kaya ve gazeteci-yazar Altan Tan görüşlerini paylaştılar.
     
     
Ortadoğu’da son gelişmeler ve Filistin sorunu / Tarih: 06-11-2007
Vakfımızın düzenlemiş olduğu alternatif eğitim konferanslarının bu haftaki konuğu Ahmet Varol katılımcılarla Ortadoğu’da son gelişmeler ve Filistin sorunu konusundaki görüşleri paylaştı. Filistin sorununu tanımlamada kullanılan kavramların aslında insanların konu hakkındaki bakış açısını ve fikirlerini belirlediğini vurgulayarak sözlerine başlayan Varol,şöyle devam etti;
     
     
Kuran’ın Sünnetteki Temelleri / Tarih: 12-11-2006
İlmi ve kültürel araştırmalar vakfının düzenlemiş olduğu Alternatif Eğitim Konferansları’nın 2006-2007 döneminin ikinci konferansı, 12 Kasım 2006 Pazar günü vakıf genel merkezinde gerçekleştirildi. “Kuran’ın Sünnetteki Temelleri” başlıklı konferansa Fevzi Zülaloğlu konuşmacı olarak katıldı. “Sünnet; Kuran’da Allah’ın adeti, toplumsal değişimin seyri ile ilgili bir takiptir” diyerek sözlerine başlayan Zülaloğlu, sünnet kelimesinin Kuran’da 16 ayette karşımıza çıktığını ve bu ayetlerde sünnetin resule değil, Allah’a izafe edildiğini ve “Allah’ın değişmez yasaları” anlamına geldiğini belirtti. Kuran ayetleriyle Resul’ün; beyan, şahitlik ve örneklik gibi vazifelerinin bulunduğuna dikkat çekilmesinin ardından, terim olarak Resule (s) nispet edilen sünnet üzerinde duruldu.
     
     
´Türkiye’de Değişim ve Müslümanlar´ Konferansı / Tarih: 24-03-2010
İzmir Özgün-Der’in düzenlediği konferanslar programının bu haftaki konuğu İLKAV Başkanı Mehmet Pamak’tı.
     
     
İsrail İşgali Ve Gazze Vahşeti Ankara’Da Protesto Edildi / Tarih: 01-06-2006
İsrail’in Gazze saldırısını protesto etmek için bugün İsrail Büyükelçiliği önünde İLKAV (İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı) tarafından yaklaşık bin kişinin katıldığı bir basın açıklaması yapıldı.
     
     
İLKAV: ´OLMERT’İ DAVET, EL-AKSA’YA İHANET´ / Tarih: 14-02-2007
Bugün Kızılay’da sağanak yağış altında toplanan İlkav üye ve gönüldaşları Siyonist İsrail’in saldırganlığını ve Mescid-i Aksa’yı yıkma girişimini ellerinde “Canımız Kanımız Sana Feda Ey Aksa” ve “Katille Görüşme Katliama Ortak Olma” dövizleriyle protesto ettiler.
     
     
İLKAV’dan Diyanete Çağrı: “Resmi Dini Bırak, Tevhid Dinine Dön” / Tarih: 07-10-2009
İLKAV Başkanı Mehmet Pamak, camilere asılan resmi ideoloji mahyaları ile ilgili bir Basın Açıklaması yaparak; “Camilerimiz Kemalizm dininin tapınakları değil, İslam dininin sadece Allah’ın isminin yüceltilmesi gereken mabetleridir” hatırlatmasından sonra Diyaneti, Türk ulusalcılığı ile sentez edilmiş, modern hurafelerle kirletilmiş resmi dini bırakıp Tevhid Dinine dönmeye çağırdı. Mehmet Pamak açıklamasında özetle şunları söyledi: “Camilere asılan ulusal din resmi ideolojinin mahyaları konusu, Müftülükçe Vakıfların isteği, Vakıflarca da İstanbul Valiliğinin uygulaması olarak gösterilmektedir. Aslında bu üç kurumun üst bürokratlarının da ya ideolojik bağnazlıktan, ya yüreksizlikten ya da çıkarcılıktan kaynaklanan bir resmi ideoloji taassubu ve dayatması içinde oldukları bilinen bir gerçektir. Cuma konferansları sonunda, Müftülükten izinsiz Cuma namazı kılındığı için İLKAV konferans salonunu mühürleten, Cuma namazı kılmayı laik devletin iznine tabı kılan Diyanet değil miydi? Resmi ideoloji dayatmalarına karşı çıkarak, eğitimin ideolojik ve militarist kuşatmadan kurtulup özgürleşmesi için panel yapan ve resmi ideoloji törenlerini boykot bildirisi yayınlayan, İLKAV ve Özgür-Der kapatma davalarını da Vakıflar Genel Müdürlüğü ile İstanbul valiliği açmamış mıydı? Bütün bu kurumları ve resmi ideoloji dayatmalarını, camilerimizi bile Kemalizm dininin sloganlarıyla kirletme uygulamalarını protesto ediyoruz. Topluma özgürlük vaat ederek iktidar olan ve bu amaçla açılım çalışmalarına ise ancak yedi yıl sonra başlayan AKP hükümetinin, doğrudan kendi emri ve denetimi altındaki bürokratların, böylesine özgürlük düşmanlığı yapmaları ve ideoloji dayatmalarının karşısındaki edilgenliğini de kınıyoruz. Bu edilgenliği, ya beceriksizliğinin, emrindeki bürokratlarına bile söz geçiremeyecek kadar aciz olduğunun ya da özgürlük açılımı konusunda samimi olmadığının yahut da Müslümanlar hariç herkese özgürlükten yana olmasının göstergesi olarak değerlendiriyoruz. AKP hükümetine, eğer özgürlükler konusundaki açılımda samimi ise, bu açılıma öncelikle bürokrasiden başlaması ve bürokratları insan hakları eksenli bir eğitim ve uyum programından geçirerek bu yeni konsepte uymaya zorlaması gerektiğini, aksi takdirde sonuç almasının zor olacağını hatırlatıyoruz.”
     
     
Bağcılar’da ´Dinler ve Müslümanlar Arası Diyalog´ Konferansı / Tarih: 25-03-2010
Özgür-Der Bağcılar temsilciliği 9 Ocak 2010 tarihinde Bağcılar Kültür Merkezinde Dinler ve Müslümanlar Arası Diyalog konulu bir seminer gerçekleştirdi.
     
     
SAYFALAR:   | 1 || 2 || 3 || 4 || 5 || 6 || 7 || 8 || 9 || 10 || 11 || 12 || 13 || 14 || 15 || 16 || 17 || 18 || 19 || 20 || 21 || 22 || 23 || 24 || 25 || 26 || 27 || 28 || 29 || 30 || 31 || 32 || 33 || 34 || 35 || 36 || 37 || 38 || 39 || 40 || 41 || 42 || 43 || 44 || 45 || 46 || 47 || 48 || 49 || 50 || 51 || 52 || 53 || 54 || 55 || 56 || 57 || 58 || 59 || 60 || 61 || 62 || 63 || 64 || 65 || 66 || 67 || 68 || 69 || 70 || 71 || 72 || 73 || 74 || 75 || 76 || 77 || 78 || 79 || 80 || 81 || 82 || 83 || 84 || 85 || 86 || 87 || 88 || 89 || 90 || 91 || 92 || 93 || 94 || 95 || 96 || 97 || 98 || 99 || 100 || 101 || 102 || 103 || 104 || 105 || 106 || 107 || 108 || 109 || 110 || 111 || 112 || 113 || 114 || 115 || 116 || 117 || 118 || 119 || 120 || 121 || 122 || 123 || 124 || 125 || 126 || 127 || 128 || 129 || 130 || 131 || 132 || 133 || 134 || 135 || 136 || 137 || 138 || 139 || 140 || 141 || 142 || 143 || 144 || 145 || 146 || 147 || 148 || 149 || 150 || 151 || 152 || 153 || 154 || 155 || 156 || 157 || 158 || 159 || 160 || 161 || 162 || 163 || 164 || 165 || 166 || 167 || 168 || 169 || 170 || 171 || 172 || 173 || 174 || 175 || 176 || 177 || 178 || 179 || 180 || 181 |
 
Copyright © 2013 İLKAV - İlmi ve Kültürel Araştırmalar Vakfı
Strazburg Caddesi No:18/4 SIHHIYE/ANKARA
Telefon :  +90 (312) 229 79 76 e-posta:  iletisim@ilkav.org
İLKAV Teknik Komisyon